Dungeon Siege II - A történet
Ezer évvel ezelőtt , Azunai vitézek vitába szálltak Zaramoth légiósaival az évszázad leghosszabb lázadásának végső ütközetében. A kegyetlen isten Zaramoth felemelve kezét végleg szétrobbantotta Azunia remegő védelmét, a föld megrengett. Ebben a pillanatban a mágikus erők szabadjára lettek engedve , mindkét sereg elpusztult a hatalmas katasztrófában, mely keresztbe áthaladt a Könnyek Síkságán. Csak egy beheggedt kietlen terület maradt meg a végítélet után az emberek első korának.
És az ezredfordulóra, a mágia folyamatosan kiterjedt a világ távoli sarkaira is, szabadon áramlott afelé hogy valaki uralja azt. De a mágia áramlása kezdett csökkenni , vigyázott helyette egy ősi hagyaték hívására. A Kőnnyek Síksága felől egy új örökös került ki, és hatalma napról napra növekedett. Felhasználta azokat akik engedelmeskedtek neki, kiírtotta azokat akik ellenszegültek. Senki sem volt mérhető az ő hatalmához , a kör bezáródott, és a régi kor tünt elő újból.
Milyen végzet vár a Második Kor embereire? A döntés közeleg.
''A Dungeon siege 2 Aranna környékére tehető a DS 1 vége útán 100 évvel. Több helyszínt lehet bejárni mint az első részbe , és több befejezés is van a megelőző történések tisztázására, és a nagyobb a játékídó.'' - Kevin Lambert, A Dungeon Siege II Vezető Tervezője.
-----
A fordításért köszönet Dimitrinek!
· A Vai’kesh-i erdő csapdái Az egy közismert dolog hogy a Vai’kesh-i erdőségek a legveszélyesebb helyek egyike közel a viszonylag békés Elf városhoz , Aman’Lu-hoz. A saját neve közvetlenül rosz előérzetet kelt – Vai’kesh az Elf mondás szerint ’gonosz lélek’ .
A Vai’kesh-iek távoli rokoni kapcsolatban tartják magukat az Elfekkel , bár valamennyi Elf akit erről megkérdezel valószínűleg nem veszi figyelembe ezt a kapcsolatot. Bidelia a történész elmesélte nekünk ezt a borongós mesét a mágia irányításának elvesztéséről:
„Egy ősi ereklyéből indult ki az egész ,Azunai idejében, amit a Zaramoth falát követő birodalom felforgató serege őrzött. Az Elfek megbízható lények, de ők lettek megbízva az ősi erő szállításával, ami a korrupció veszélyét hozza magával. Az Elfek rengeteg új varázslatot alkottak az ereklye segítségével, melyek közül néhány csodálatos és gyógyító , mások halálosak és veszélyesek , ezért megkövetelik a gondos odafigyelést.
Idő fölött, ezek a felfedezések a sötét tudomány által kialakított céhek részét képezik az új képességekkel együtt, melyek fejlődésben voltak. De egy halál mágus varázslata visszahozza a borzalmakat. A céh elf mágusainak a felét elpusztíthatja , és a megmaradtakat egy hanyatló életkörülményben ocsmány állapotban lesznek. Az idősebbek közül senki sem fogja kigyógyítani őket és az erdőkbe való száműzésük látszik az egyetlen megoldásnak a város további fennmaradására.
Ezek az ős Vai’kesh-iek. Örökkévaló élőhalott országukban , a sötét erejük még hatalmasabbra nőtt , megrontotta a teremtményeket körülöttük és ez volt az egyetlen elvarázsolt erdő.
Egy természetellenes példa erre a rossz történetre a Fettershin. Egy békés állatlegeltető terület, Fettershin-ek a legrosszabb hírűek közé tartoznak most az erdőben. A bőr az arcukon romlásnak indul fiatal korukban, előhozva undorító szájukat recézett fogakkal. Egész testük megcsavarodott a gonosz irányába: ezek régen négy lábon most a hátsó lábaikon támaszkodnak, így képesek támadni az első végtagjaikon lévő karmokkal. A testtartásuk természetellenes , így meggörnyedve állnak és a mozgásuk egy kényelmetlen bicegés. Állandó, gyötrő éhség romlott ragadozóvá változtatatja őket, kínok közt keresik következő véres húsdarabjukat.
A levegő teremtményei egyaránt veszélyesek. A Naldrun-ok manó vagy kis kobold szerű karcsú lények akik aránylag áratlanul néznek ki a nyilvánvalóbban visszataszító bestiákkal szemben. De gonosz támadásuk a kábító nyilukkal mely halál mágiával telt nem pusztítható el könnyen.
Még különösebbek és még veszélyesebbek a Vasp-ok, egy tanyai repülő lény mely úgy látszik hogy alig tudna lebegni, mindezt mégis könnyű teste és vékony szárny teszi lehetővé. Egy testi rendellenességként hatalmas mennyiségű mágiát hordoz magával, hogy repülni tudjon. Épp úgy mint a Fettershin-ek hússal táplálkozik, a Vasp leszívja a mágikus energiát is. Sokat elszívnak abból amire szükségük van a kisebb állatoktól , de bárkit vagy bármit megtámadnak aki betör a területükre.
Nem az egész erdő tartozik a területükhöz. A Vai’kesh-iek összegyűltek a üregekben felé melyek éppen az romlott fák fölött találhatók. Ezekben a barlangokban megtalálhatóak Vai’kesh-i Zelóták , megszállottak és látnokok , az összes sötét foglalkozást űzők megtalálhatók itt, és a gonosz lényeket ők varázsolták. |